SILA TINGGAL KAN LINK BLOG ANDA DI ATAS..AGAK SENANG UNTUK DICARI..TERIMA KASIH :)

:PENGORBANAN SEORANG IBU:

Tak jawab dosa kalau jawab awak,awak dan awak budak baik…okey hari ni hana busan sangat-sangat tak tahu nak buat apa..tiba-tiba hana terbaca satu cerita ni….nah lau nak baca kat bawah ni.. J




Ini adalah kisah benar pengorbanan seorang ibu semasa Gempa Bumi di China.
Selepas gempa bumi reda, apabila penyelamat tiba di runtuhan rumah seorang wanita muda, mereka melihat mayat beliau melalui celah runtuhan dan timbunan tanah. Tetapi entah bagaimana ia kelihatan agak aneh seperti melutut pada seseorang dan menyembah ke hadapan, dan dua tangannya menyokong sesuatu objek. Rumah runtuh itu telah menghempas belakang dan kepalanya.Dengan usaha yang sukar, ketua pasukan penyelamat meletakkan tangannya melalui celahan yang kecil di dinding untuk mencapai badan wanita tersebut. Dia berharap bahawa wanita ini mungkin masih hidup. Walau bagaimanapun, badannya yang sejuk dan kaku membuktikan bahawa wanita itu telah meninggal dunia.Dia dan seluruh pasukan meninggalkan rumah itu dan mencari mangsa pada bangunan runtuh yang seterusnya. Tanpa sebarang alasan, ketua pasukan ini didorong oleh satu kuasa yang kuat menariknya untuk kembali ke rumah wanita yang runtuh itu. Sekali lagi, dia melutut dan melalui celahan runtuhan yang sempit untuk meninjau keadaan mayat itu.Tiba-tiba, dia menjerit kegirangan, “Seorang kanak-kanak! Ada kanak-kanak! ”Seluruh pasukan bekerja bersama-sama dengan berhati-hati mereka memindahkan objek runtuhan yang menghempas wanita itu hingga mati. Terdapat seorang kanak-kanak lelaki berusia 3 bulan yang dibalut dengan selimut berbunga di bawah mayat ibunya.Jelas sekali, wanita itu telah berkorban hingga ke akhir hayatnya untuk menyelamatkan anaknya. Apabila rumahnya runtuh, dia menggunakan tubuhnya untuk melindungi anaknya. Budak lelaki itu masih tidur dengan nyenyak semasa ketua pasukan penyelamat itu menemuinya.Doktor bergegas datang untuk memeriksa anak kecil tersebut. Selepas beliau membuka selimut, terdapat telefon bimbit di dalam selimut itu. Tertera teks mesej pada skrin telefon bimbit itu, “Jika kamu boleh hidup, kamu harus ingat bahawa ibu sayang kamu.” mesej ini telah dihantar dari satu tangan ke tangan yang lain. Setiap individu yang membaca mesej pasti menangis. “Jika kamu boleh hidup, kamu harus ingat bahawa ibu sayang kamu.” Begitulah kasih sayang seorang ibu pada anaknya!!



❤ terima kasih kerana sudi bace :) ❤

8 comments:

ArulchelseA said...

pengorbanan ibu tiada nilainya..

anitadiana said...

kak ita baca sedih gila..siap menanggis..kak ita memang cepat sedih kalu bab2 ne..besar pengorbanan mak dia kan...

Cik Ice said...

Terharu + sedih baca kisah niyh..(-_-)'

=_+FaRhAnA=_+ said...

ye2..

=_+FaRhAnA=_+ said...

mmg sdh

=_+FaRhAnA=_+ said...

mmg sdh....adkh ank pun sgp buat mcm tu trhdp ibu nya???

Wanita2u said...

Salam mesra. :) Kak Fash nak ajak lawati www.portalwanita2u.blogspot.com.

Dapatkan juga update di sana setiap masa. Jom suggest this blogshop pada kawan² juga ya. :)

Pelbagai produk kecantikan & kesihatan ada di sana. Recommended products - Sabun Pelangsingan Badan, Sabun Payudara, Herba Dara Semula, Krim Manjakani, Jus Asmaranita, Jus Bidadari, Minuman Super Maxx 5+1. :)


Kini terdapat Promosi Istimewa : Tawaran Hangat : Pakej Bajet Istimewa

Teajay Junior said...

nice blog..

just blog walking here... smile

http://teajayjunior.blogspot.com

BLOG INI 100% MILIK NURUL FARHANA AFANDI :)