SILA TINGGAL KAN LINK BLOG ANDA DI ATAS..AGAK SENANG UNTUK DICARI..TERIMA KASIH :)

TOLONG LAH ADIK INI :"(

tak jawab dosa..kalau jawab awak semua budak baik..kita harap awak sudi baca enter kita kali ni...kita mintak sangat-sangat awak semua baca sampai habis ya...


yang gambar kat atas ni nama dia adik NUR HIDAYAH....adik hidayah ni baru DARJAH SATU dan adik hidayah ni tinggal dia CHUKAI KEMAMAN...adik hidayah seorang yang suka membaca...dia selalu membaca dengan ibunda nya....adik hidayah anak bongsu dalam keluarga nya..

adik hidayah jadi macam ni sebab dia terjatuh dalam longkang besar berhampiran tempat ibunda dia berniaga pisang goreng..semasa kerjadian berlaku ibunda adik hidayah sedang leka menyipan barang jualan...kebiasaan nya adik hidayah akan bermain di wakaf sahaja..mungkin adik hidayah terjatuh..

 .adik hidayah sekarang sudah pun pulang ke rumah selepas berada di hospital selama satu bulan kalau tak silap...selepas kerjadian itu berlaku adik hidayah tidak boleh melihat lagi dan adik hidayah tak boleh makan adik haidayah hanya mampu minum susu sahaja...

adik hidayah minum susu dan makan ubat hanya ikut wayar sahaja yang terletak di bahagian hidung...kecian adik hidayah...ibunda nya sanggup tak tidur malam takut nya adik hidayah tersekat kohok...kohok nya kena buang melalu mesin..kalau tak buang takut adik hidayang tak boleh bernafas...


ini lah jenis susu yang diminum oleh adik hidayah...tin besar berharga RM68 kalau tak silap tin kecik dah lupa harga nya berapa...ibunda nya tidak mampu beli susu adik hidayah kerana terlampau mahal baginya..ini pun beli sebab terpaksa..kerana adik hidayh hanya mampu minum susu ini sahaja...


dan ini pula ada lah peti rumah nya untuk meletak ubat adik hidayah....kecian melihat keluarga adik hidayah ni...meraka terlalu susah...mendengar cerita dari ibunda nya sampai menitis air mata ini..sorang ibu tidak lalu makan dan tidak lena tidur nya kerana seorang anak..

kita patuk bersyukur dengan apa yang kita ada...sabagai umat islam mari lah kita sama-sama berdoa agak adik hidayah cepat sembuh....kalau sesiapa rasa mahu menderma kan wang boleh lah ke AKAUN (BSN)=11102-41-00006728-1.....tak banyak pun tak apa asal kan awak ikhlas....


MINTAK MAAF KALAU ADA YANG SILAP TAIP ATAU APA2 JE... :p

❤ terima kasih kerana sudi bace :) ❤

6 comments:

are_lin@yu said...

tak boleh baca abis entry ni..sebak bla fikir ayu pun masih ada adik dan trfkir klau adk ayu yg jd mcm ni..moga adik ini mndpt bntuan yg secukupnya..

Adk_Ozi|GM™ said...

mantap2
follow blog me yea
http://oziecyber.blogspot.com/

Angel xcode said...

Salam santun sahabat blog... jom ramaikan pula blog baru awak... http://cintalovest.blogspot.com/ i follow u... follow back me ... okey?

SunnyFunny said...

masya Allah , kesiannya . faizah turut simpati keadaan adik hidayah nie . semoga Alalh melindunginya .

misz l0vely said...

aslmkm...
hye...j0m j0in c0nway nie http://showmeshawlsecrets.blogspot.com/2012/04/contest-giveway-by-showmeshawlsecrets.html
;-)

Aulia Fitri said...

semoga diberi kesembuhan ya kawan

BLOG INI 100% MILIK NURUL FARHANA AFANDI :)